Leverans


Leverans

Du kan beställa varor av oss på Piga nu AB genom vår E-handel eller via E-post till info@piga.se.

Piga nu AB är ett svenskt företag. Via vår e-handel www.piga.nu kan du beställa varor till adresser inom Sverige. Vi ingår endast avtal med myndig person samt med juridisk person. 

* Offentliga förvaltningar, större organisationer eller liknande med ofta förekommande beställningar kan kontakta vår kundservice för beställning.

Postadress:
Piga nu AB,
Sibiriegatan 2
302 50 Halmstad
Organisationsnummer: 556828-2197

Beställning
som innehåller kompletterande information och/eller begäran om ny kreditlimit etc. tar längre tid att behandla. Den bekräftas senast inom 24 timmar efter lagd beställning. I de fall när beställningen är lagd vardagar efter kl. 16:00 eller på en helgdag, dröjer det till nästkommande vardag innan ordern behandlas och orderbekräftelsen skickas. Beställda produkter förblir Piga nu AB:s egendom till dess att de är betalda till fullo. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Priser och betalsätt
Våra priser anges i svenska kronor inklusive eller exklusive moms i samtliga kanaler. I vår e-handel kan du enkelt ställa om priserna till inklusive moms genom att klicka i att du är privatkund. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.

Efter mottagen och bekräftad beställning kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. höjda skatter, valutaförändringar etc.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Faktura
Via alla våra kanaler kan juridisk person (företag, myndigheter etc.) välja att betala mot faktura. Vid ansökan om faktura görs en sedvanlig kreditupplysning. Denna kan innebära att vi kräver förskottsbetalning. Fakturan skickas separat från försändelsen till registrerad fakturaadress och ska vara betald inom 20 dagar. Betalas fakturan efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta som motsvarar den vid varje tid gällande referensräntan plus 8 procentenheter. Påminnelseavgift debiteras med 60 kr.
Då vi värnar om miljön önskar vi gärna att sända en pdf-faktura till din e-postadress. Denna registrerar du enkelt i samband med din beställning.

Kortbetalning
Handlar du via vår e-handel har du möjlighet att betala med Swish eller kort via Stripe. Du kan betala med korttyperna VISA eller Mastercard. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan kommer du att få ange dina kortuppgifter inklusive din CVC-kod. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Piga nu AB har inte tillgång till dina kortuppgifter och kan heller inte lagra dessa. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank.

Förskottsfaktura
I de fall du önskar förskottsbetala din beställning kontaktar du vår kundservice som tar emot din beställning och tillhandahåller den information du behöver för att genomföra förskottsbetalningen.

Leveransinformation och fraktkostnad
Du kan avhämta din beställning på vårt kontor i Halmstad eller Laholm kl 07-16.

Du kan också välja leverans med DHL.

Vår normala leveranstid på lagerförda produkter ligger på ca 2–4 arbetsdagar efter mottagen och bekräftad beställning. Leveransen sker vardagar kl. 7:00–16:00 till en DHL Servicepoint.

Hinder hos kunden i samband med leveranstillfället
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar från dess att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka till DHL för vidare instruktioner från avsändaren.

Leveransförsening
Vi försöker alltid att leverera de produkter som du har beställt vid utlovad tid. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi så snart som möjligt att informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt. 

Meddelanden om eventuella avvikelser från den presenterade leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via telefonsamtal eller e-mail. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall välja att delleverera din beställning. Om leveransen dröjer utan att vi självmant har lämnat dig information enligt ovan ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka orsaken till dröjsmålet. 

Transportskador och felexpediering
Företag/Juridisk person: Vid synlig skada på emballaget vid leveranstillfället måste detta anges till Fraktbolagets chaufför och på fraktsedeln innan försändelsen kvitteras. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Om produkten har blivit skadad under transporten, dvs. har en dold skada, bör det anmälas omgående till vår kundservice, dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi en bild på skadan, både på emballage och produkt. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt.

Privatperson/Konsument: Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället, behöver du anmäla det omgående vid uthämtning hos DHL Servicepoint. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till fraktbolaget inom 1–5 dagar. För att kunna reklamera kollit på grund av transportskada behöver du alltså hämta ut det inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt.

För att vår reklamation mot Fraktbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du fotografera skadan och sända in till oss via mejl. 

Force majeure
Piga nu AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkning i leverans från underleverantör, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Piga nu AB´s fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Ångerrätt/Öppet köp i 14 dagar
Du har 14 dagar på dig att ångra ett köp hos oss på Piga nu AB. Meddela oss inom 14 dagar efter mottagen leverans genom att kontakta vår kundservice på mejl eller telefon. Om du ångrar ditt köp och vill lämna tillbaka varan får du pengarna tillbaka men du behöver själv ombesörja frakten tillbaka till Piga nu AB. 

Om du väljer att ångra ditt köp och returnera varan måste den vara oöppnad eller i väsentligen oförändrat skick. Om varan är undersökt mer än vad som anses tillräckligt och/eller är skadad, har vi rätt att göra en värdeminskning på upp till 100%. Alla eventuella tillbehör måste finnas med vid returen. Tänk på att emballera varan väl – eftersom du ansvarar för returfrakten till oss.

Återbetalning
En återbetalning/kreditering sker alltid till det ursprungliga betalsättet. Detta sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit ett meddelande ifrån dig som kund, och att vi har fått och godkänt returen.

Returinformation
Hur returnerar jag produkter jag har köpt? 

Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar och vill lämna tillbaka varan får du pengarna tillbaka men du behöver själv ombesörja frakten tillbaka till Piga nu AB. Vid en retur tar vi 100 SEK i returavdrag. 

Vid skada eller felaktig produkt -kontakta vår kundservice inom 14 dagar efter mottagen leverans för att meddela att du avser göra en retur samt för att få en returfraktsedel utskickad. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga medföljer brevet med returfraktsedeln. När du använder vår returfraktsedel står vi för returfrakten, kostnaden för varan kommer att återbetalas till det ursprungliga betalsättet.

Returer skickas till vår returadress nedan. Bor du i närheten av något av våra kontor kan du även lämna in produkten till oss (vardagar 7:00–16:00). Vi löser inte ut paket mot postförskott.
När du ska göra din retur tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska gå med i returen.

Returadress:
Piga nu AB,
Sibiriegatan 2
302 50 Halmstad
Organisationsnummer: 556828-2197